A bemutatott megoldásban feltételezzük, hogy a Megrendelőnek van egy központi telefonos ügyfélszolgálata és még 2 telephelyet akar bevonni a munkába, anélkül, hogy azokról a telephelyekről az ügyintézőknek be kellene menniük a központba.
Egy ilyen rendszer az alábbi ábra szerint került kialakításra:
A megoldás középpontjában az a szerver és számítástechnikai kapacitás áll, amely képes kiszolgálni a Contact Center (továbbiakban CC) és a későbbiekben csatlakoztatásra kerülő telephelyek igényeit.
A végberendezések gyakorlatilag speciális számítógépek, melyek a hangot átalakítják IP protokollon keresztül továbbítható adatokká. A berendezések, tehát mint speciális számítógépek, a központi egységek pedig szabványos szerverek és szoftverek révén biztosítják a telefonálás lehetőségét.
Az IP telefonok a meglévő számítógépes hálózaton is működnek, tehát nincs feltétlenül szükség külön infrastruktúra kiépítésére, viszont a kiemelt biztonsági szempontok miatt célszerű az elkülönített VLAN használata. Ezzel a megoldással gyakorlatilag bármilyen meglévő számítógépes (UTP) hálózaton alkalmazható, tehát ma már rendkívül költséghatékony az alkalmazása a beruházási költségek terén is!
Egy GSM adatper segítségével az alrendszerbe integráljuk a mobiltelefonos adatátvitelt is, illetve minden esetben létesítünk egy back-up (ISDN) útvonalat is.
A rendszer minden hívásról részletes adatot (CDR) generál, melyek tartalmazzák a hívás kezdeményezőjének, valamint a hívás céljának meghatározásához szükséges adatokat, belső változókat, valamint a hívás egyedi azonosítóját. Ezen adatok révén a költségek on-line módon vizsgálhatók, előre definiált, rendszeres vagy ad-hoc riportok révén folyamatosan kontrollálhatók.
A rendszer méretezésénél mindig az adott feltételek szerint tervezzük meg a javasolt alkotó elemeket, így a mai elvárások teljesítésén túl a rendszer modulárisan bővíthető, nyitott a jövőbeni fejlesztések integrálására, továbbfejlesztésére.
A telephelyen üzemelő telefonkészülékek tápellátását a szerverteremben elhelyezésre kerülő POE-s switch biztosítja.
A telefonkészülékek a rendszerparamétereket a központi provisioning rendszertől kapják, így nem szükséges az egyes készülékek programozása, elégséges a központon elvégezni a szükséges beállításokat, vagy módosításokat. Ezt követően a rendszer frissíti a készülék beállításokat, mint például a hívási beállításokat az egyes ügyintézők és mellékek összerendelését.
Az alkalmazott hardver eszközök és azok feladatai:
Media gateway
Ez a berendezés biztosítja az IP hangforgalom „hagyományos” ISDN protokollá alakítását, így ISDN csatlakozás használatának lehetőségét, a „hagyományos” telefonszolgáltató felé csatlakozáshoz, illetve back-up biztosítására, ha az Internet kapcsolat esetlegesen kiesik.
GSM VoIP mobil adapter
Ez a berendezés biztosítja a kimenő GSM hívások végződtetését, azaz a GSM flottán belüli hívások, illetve igény szerint a GSM számok hívása ezen az úton zajlik. Fontos megjegyeznünk, hogy amennyiben az ügyfelek GSM számainak a hívását ezen az úton végezzük, akkor hívószámként csak az adapterben elhelyezésre kerülő SIM kártyákhoz rendelt telefonszám jeleníthető meg! Javasoljuk, hogy ez az eszköz csak a flottán belüli hívásokra kerüljön beállításra, az összes ügyfelek felé történő forgalmazás pedig a vezetékes számon történjen, mely számnak a kijelzése nem okoz gondot, és az ügyfelek részére is egyértelmű, hogy a hívás nem fogadása esetén ki kereste és kit kell visszahívnia.
HP ProLiant MicroServer G7 N54L 2.2GHz 2-core 1P 2GB-U Non-hot Plug SATA 250GB 150W PS EU eRoute 505602E